سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، مؤمنِ پیشه ور را دوست دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :8
کل بازدید :7917
تعداد کل یاداشته ها : 7
103/2/7
5:56 ع

سردارشهید صالح نجف‌زاده فرزند محمّدعلی در سال 1345 در روستای گاوان‌آهنگر از بخش بالاتجن (جاده نظامی )شهرستان قائم‌شهر، چشم به جهان گشود و دوران کودکی را در دامان مادری از سلاله‌ی حضرت فاطمه(س) سپری کرد. در سال 1360 بعد از تشکیل گروه مقاومت بسیج، در محل به‌عنوان نیروی فعّال و معاون پایگاهِ بسیج محل شرکت داشت.

در این زمان، وارد سپاه پاسداران قائم‌شهر شده و با ورود به سپاه، موفّق شد مقطع تحصیلی راهنمایی را با موفّقیّت به پایان برساند و به همراه شهید کهنسال و دیگر یاران شهیدش در طرح جنگل و مبارزه با منافقین کوردل شرکت نموده و مدّتی مسؤولیت نیروهای طرح جنگل را به عهده داشته باشد و بعد از طرح، راهی جبهه غرب کشور در کردستان شده و مدتّی در پادگان المهدی چالوس، دوره‌ی مربّی‌گری را به پایان رسانده و مدّتی به‌عنوان مربّی آموزش، در پادگان‌های آموزشی 25 کربلا فعّالیت می‌کرد، تا این‌که لشکر 25 کربلا، برای نیروهای مخصوص و قدرتمند که آموزش‌های ویژه دیده بودند، گردان قائم را تشکیل داد و شهید عزیز ما، همراه گردان قائم، راهی جبهه‌های حق علیه باطل شده و مدّت 9 ماه به صورت مداوم و مستمر در جبهه‌های نبرد حقّ علیه باطل با عناوین مختلف من جمله معاون گروهان حضور داشت. برادرش بعد از چند بار جبهه رفتنِ صالح به وی گفت: برادر تو وظیفه‌ات را انجام داده‌ای، حال نوبت ماست، در جواب فرمود: پرچمی که از برادر شهیدم علی‌پور ( شهید پاسدار منوچهر علی‌پور متولّد روستای خطیرکلا از بخش بالاتجن شهرستان قائم‌شهر ) به زمین افتاده بردارم تا راه و مسیر و حرکت با برکتش، استمرار داشته باشد.

از ویژگی‌های مهم اخلاقی‌اش، اعتقاد به ولایت فقیه، غیرت دینی‌اش بود، وی بسیار قدرتمند و در کارهای محوّله بسیار ماهر و زبردست و شوخ‌طبع و در امانتداری محکم و استوار بود. به یکی از دوستانش در جبهه‌ی حق علیه باطل فرموده بود: اگر خداوند عنایت خاص خود را ؛یعنی، شهادت در راهش را نصیب شما کرد، در روز قیامت از من شفاعت کنید. تا این‌که در مورخه‌ی 12/4/1365 در منطقه‌ی بلندی‌های قلاویزان – مهران به آرزوی دیرینه‌اش که درجه‌ی پرافتخار شهادت بوده، رسید و در گل‌زار شهدای روستای گاوان‌آهنگر به خاک سپرده شد. روحش شاد و راهش پررهرو باد.